top of page

Utveckling, individ o grupp.

Mitt mål är att få era medarbetare att må och trivas bättre vilket jag är övertygad om att det ger färre sjukskrivningar, missbruk, konflikter, missförstånd, uppsägningar och istället ger er bättre resultat.

​

I vilken fas befinner sig era medarbetare enligt firomodellen?

​

Mitt mål är att era medarbetare tar sig till samarbetsfasen. För att komma dit underlättar det om man förstår sig själv och andra bättre.

​

Detta vill jag bidra med!

Firomodellen 

Tillhöra: vill jag vara med eller inte?

​

Rollsökningsfasen: vilken är min roll i gruppen och trivs jag med mig själv, kollegorna, cheferna/ledaren?

​

Samarbetsfasen: alla trivs i sina roller och hjälper varandra och tänker laget före jaget.

​

Jag har bakat ihop mina tjänster i ett koncept som jag tillsammans tror kan hitta en bra lösning för att ta sig till samarbetsfasen.

Medarbetare som förstår sig själva och andra är troligtvis oftare:

- glada och friska

- produktiva

- pigga

- problemlösare

- samarbetsvilliga

- hövliga

​

Medarbetare som inte förstår sig själva och andra så bra är/har troligtvis oftare:

- sura och sjuka

- ej så produktiva

- slöa

-inga större problemlösare

- samarbetsproblem

- ohövliga

För att uppnå målet:

- detta är delmomenten 

Moment 1

Självskattningsverktyg

Som privatperson och som medarbetare eller chef/ledare.

Hur upplevs produktiviteten och trivseln hemma och på jobbet?

Tillvägagångssätt:

Skattningstest, återkoppling och uppföljning.

Testet görs i början och slutet av avtalstiden.

Moment 2

Gruppanalys.

Hur funkar gruppen/teamet nu enligt dig?

Tillvägagångssätt:

Skattningstest, återkoppling och uppföljning.

Testet görs i början och slutet av avtalstiden.

Moment 3

Vem är du, var/vad vill du?

Frågor kring dig och vad du tänker kring ditt liv.

Tillvägagångssätt:

Du svarar på frågor och efter det är det samtal och uppföljning.

Testet görs i början och slutet av avtalstiden.

Moment 4

Energibalans

Mäter balansen mellan det som ger och tar mest energi i din vardag.

Tillvägagångssätt:

Skattningstest, återkoppling och uppföljning.

Testet görs i början och slutet av avtalstiden.

Moment 5

IPU Profilanalys, beteende.

Svarar på frågan "hur" du agerar. En fördel om du får agera på ett sätt som känns naturligt för dig. För stora anpassningar för ofta är inte bra.

Tillvägagångssätt:

Skattningstest, återkoppling och uppföljning.

Moment 6

IPU Drivkraftsanalys.

Svarar på frågan "varför" du gör det du gör. Bra att tillgodose sina starkaste drivkrafter.

Tillvägagångssätt:

Skattningstest, återkoppling och uppföljning.

UTBILDNINGAR JAG HAR ERFARENHET AV

IPU, institutet för personlig utveckling i Stockholm

- Mänskligt beteende

- DISA-språket

- IPU profilhjul

- De sex drivkrafterna

- Drivkrafter och beteende

Jönköping University

- Medie o komm.vetensk.pgm.

- Lean production 

- Projektledning 

- Det operativa ledarskapet 

- Konflikthantering 

- Tillämpad förändringsledning 

mitt ansikte_edited.jpg

Inholland

(lchthus)hogeschool 

Rotterdam, Nederländerna

- Creative problem solving 

- Corporate communication 

- The organisation as a brand 

- Issues management 

- Management communication 

- Design management 

- Dutch culture 

- Dutch language 

- Company simulation project

North Park University

Chicago, USA

- Psychology 

- Public speaking 

- American history 

- Video production 

- Film studies 

ARBETEN JAG HAR ERFARENHET AV

Rekrytering

Återkopplingar av beteendetest till kandidater samt koordinering kring detta.

Utbildning

Lärarvikarie, företagsintern utbildare, administratör, koordinator och pedagogiskt stöd.

Industri

CNC-operatör.

TV-branschen

Research, djupintervjuer, deltagaransvarig.

Fraktbranschen

Butiksarbete, kundtjänst, bokföring, försäljning, marknadsföring.

OM MIG

Sedan jag började arbeta har jag allt som oftast varit intresserad av ständiga förbättringar och i mitt företag får jag nu syssla mer med det vilket jag uppskattar. Jag har prövat på flera branscher med olika befattningar och har studerat i Sverige, Holland och USA vilket jag är mycket tacksam för.

KONTAKTUPPGIFTER

Niklas Karlsson

 

Tel: 0046 (0) 70 490 8377

​

Mail: niklas@ledvad.se

© LEDVAD kommunikation

bottom of page